Figen BAKAN
Kalite Direktörü
hastanekalite@omu.edu.tr
Tel: 312 19 19 - 3839
Kalite Direktörlüğü
Özden PİŞKİN Dahili: 3992
Serpil EKSEN ŞİMŞEK Dahili: 3806
Ayten YILMAZ Dahili: 3493
Ahmet ERDOĞAN Dahili: 3601
KALİTE DİREKTÖRLÜĞÜ
Kalite Amacımız;
Hastane işleyişi içinde var olan ve ihtiyaç duyulan faaliyetlerin yöneticiler ve bölüm kalite sorumluları ile birlikte; içeriklerini incelemek, işleyişini değerlendirmek, iyileştirme süreçlerini planlayarak, uygulanmasına yönelik kalite çalışmalarını yürütmektir.
Hastane Kalite Politikamız;
Çalışan ve hasta güvenliği odaklı, hastane hizmetlerini ve klinik tıp eğitimini ulusal ve uluslararası düzeyde kalite standartları ile sunmak, uyumlu ekip çalışması ile sürekli gelişme ve kalitede iyileştirmeyi esas alan kalite yönetim sistemini benimsemiştir.
Hastanemiz; Türkiye ve dünyada sağlık hizmetlerinin gelişimini izlemeyi, uluslararası kabul görmüş standartlarla, yöntem ve uygulamaları bünyesinde barındırmayı ve hastalarına sunmayı hedeflemektedir.
Hasta memnuniyetini sürekli artırarak geliştirmek hedefi ile çalışan, çağdaş, ileri teknoloji altyapı ve gelişmeleri güncel olarak takip eden bir vizyon ile verimliliğini geliştiren bir kurum olma hedefiyle çalışmaktadır. Hasta ve çalışan güvenliği, etkin ve kaliteli hasta bakım ve tedavisi önceliğiyle dünyanın önde gelen kurumlarıyla eşit kalitede ve Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) ile tam uyum içerisinde hizmet vermeyi taahhüt eder.
Misyonumuz;
Araştıran, sorgulayan, çözümleyen, girişimci, etik değerlere önem veren ve sosyal sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek; inovatif araştırmalar yapmak, paydaş odaklı yönetim yaklaşımı ile kendini sürekli geliştirmek ve toplum refahını artırmaktır.
Vizyonumuz;
Bilim ve teknolojide yeniliğin, eğitim ve öğretimde niteliğin, hizmette güvenin ve paydaş memnuniyetinin sağlandığı girişimci ve uluslararası bir üniversite olmaktır.
Hedefimiz;
Kalite yönetiminde alınan kararların; veriye dayalı, etkinliğini, sürdürebilirliğini, izlenebilirliğini, ölçülebilirliğini ileriye dönük politikalar oluşturarak, hastanemizde sunulan sağlık hizmet kalitesini Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına ulaştırmaktır.
Temel Değerlerimiz;
İnsana Saygı
Bilime ve Akla Dayalı Davranmak
Çalışkanlık
Ekip Olma Bilinci
Profesyonellik
Yeniliklere Açıklık
Kalite Ne Yapar?
Kurumun kalite yönetimi konusundaki misyon, vizyon ve ilkelerin belirlenmesi, hizmet sunumuna yönelik politikalar geliştirilmesi ve bu politikalara uygun stratejik planlamalarda önemli etkisi vardır.
Bütün çalışanlar tarafından, analiz, problem çözme ve karar verme tekniklerinin sistematik bir şekilde kullanılması ve verilerle yönetim anlayışının kurumda yerleşmesini sağlar.
Hastanenin öz değerlendirme süreci çalışmalarını planlar ve uygulanmasının takibini yapar. Tespit edilen uygunsuzlukları hastane yönetimi ile paylaşır ve kurumsal kalite sistemine veri girişlerini yapar.
Çalışmalardan elde edilen düzeltici/önleyici faaliyetler sonucunda ulaşılan çözümleri standartlaştırarak uygulamaya sunar, çalışanlarla paylaşır.
Hasta ve çalışan memnuniyet anketlerinin yapılmasını sağlar ve anket sonuçlarının, çalışanların görüşlerinin alınarak iyileştirme koşullarını gündeme taşır.
Kalitenin yaşam tarzı olduğunu çalışanlara benimsetir. Bütün çalışanların bilgi ve beceri düzeyinin yükseltilmesi, yönetime katılımın sağlanması, birim içi koordinasyonun sağlanması ve çalışanlar arasında güvene ve sürekli gelişmeye dayalı bir ortamın yaratılmasını destekler.
Mevcut durumu etkinlik, verimlilik ve hizmet kalitesi yönünden değerlendirerek, kurumun kaynaklarını, belirlenen politika, hedefler ve hazırlanan planlar doğrultusunda harekete geçirerek, hizmet kalitesinin artırılmasına yardımcı faktördür.
Hastanemiz tarafından yürütülen sağlıkta kalite sistemini kurma çalışmalarını yürütmek, koordine etmek ve hasta memnuniyetini temel alan kaliteli hizmetin verilmesi için gerekli şartları sağlar.
Kalite yönetim sistemi ile ilgili dokümanları örneğin; prosedür ve talimatların sürekliliğini ve kullanılır hale getirilmesini sağlar, koordine eder ve ilgili alanlarda değerlendirir.